اسلایدشو

تحقیقاتی که بر روی درجه IQ افراد مشغول به کار انجام شده، نشان میدهند که میزان این درجه، بنا به شرایط موجود در طول روز کم و زیاد میشود. اگر میخواهید در بالاترین درجه هوش و حواس جمعی خود کار کنید به این روشها توجه کنید.

1-برده تکنولوژی نباشید
دکتر گلن ویلسون (Glenn Wilson) روانپزشک، در بیش از 80 آزمایش کلینیکی متوجه شد شاغلینی که مدام حواسشان پرت تلفن، ای- میل و پیامهای روی موبایل است، دچار چنان کاهش IQ میشوند که بسیار بیشتر از کسی است که ماری جوانا مصرف کرده باشد.
میزان IQ این افراد حدود ده امتیاز کاهش مییابد که برابر با کاهش IQ پس از یک شب بی خوابی و بیش از دوبرار مقداری است که پس از تدخین ماری جوانا حاصل میشود. این کاهش IQ در مردان بیشتر است.
برای هوشیار باقی ماندن، باید بر وسوسه چک کردن مداوم پیامهای خود غلبه کنید. به جای این کار زمان خاصی در روز را برای چک کردن و پاسخ دادن به آنها در نظر بگیرید.

2-هشت ساعت خواب را از دست ندهید
کمبود خواب هم در کاهش خلاقیت و هوشمندی بسیار موثر است و میزان اشتباهات را افزایش میدهد. آمار نشان میدهد که خواب، با بازده کاری افراد نسبت مستقیم دارد و حدود بیست درصد از این اشخاص بر تاثیر آن در تکرار اشتباهات و تعدد آنها تاکید کرده اند.
گاهی این اشتباهات بسیار فاجعه بار است. تحقیقات دولتی در زمینه اشتباهات انسانی در فاجعه انفجار شاتل فضایی چلنجر (Challenger) و حادثه نفتکش (Exxon Valdez) – ریزش نفت در دریا – نشان داد که کمبود خواب دلیل اصلی بروز این فجایع بوده است.
بنا به گفته دکتر ویلیام دمنت (Dr. William C. Dement) ، مغز به طور دقیق میداند که به چه مقدار خواب نیاز دارد. ما در طول روز به ازای هر دو ساعت بیداری به یک ساعت خواب نیاز داریم و اگر هر روز یک ساعت کمتر بخوابیم، دچار کسر خواب خواهیم شد.
او می افزاید: هر کسی باید هشت ساعت خواب خود را تامین کند، خوابیدن را به چشم قراری ببینید که قادر به برهم زدن آن نیستید.

3-غذای مغز خود را فراهم کنید
تحقیقات در سویس، هاوایی و بوستون، ماساچوست همگی بر تاثیر مثبت و شناخته شده رژیم غذایی سرشار از آنتی اکسیدانها (ویتامین C، E و بتا کاروتن و ویتامینهای B ) بر روی حافظه صحه گذاشته اند. اما اگر یک جلسه مهم صبحگاهی دارید، یک صبحانه پر پروتئین میل کنید تا میزان سروتونین (serotonin) در بدنتان بالا رود. این ماده هورمونهایی را میسازد که شما را هوشیار نگه میدارند.
اگر در بین روز احساس کسالت میکنید، میزان سروتونین بدنتان را با کمی کربوهیدرات ، مانند کمی میوه یا یک قطعه شکلات انرژی زا، افزایش دهید. همچنین مقدار زیادی آب بنوشید. گاهی میل زیاد به مواد قندی، نشانه کمبود آب است.

4-ورزش کنید
ورزش موجب سرعت گرفتن جریان خون و غذا رسانی به مغز میشود. مواد شیمیایی که در این هنگام به مغز میرسند، خلاقیت، سرعت عکس العمل و حافظه شما را تقویت میکنند. تحقیقات نشان داده است که افراد مختلف پس از انجام 25 دقیقه حرکات ایروبیک (aerobic)، در آزمایش خلاقیت امتیاز بیشتری کسب میکنند و به همین ترتیب، افراد بی تحرک و سست، پس از مدتی پیاده روی توانستند با افزایش 15 درصد حافظه، چند کار مختلف را در یک زمان به خوبی انجام دهند.

5-کمی ورزش مغزی انجام دهید
ورزش دادن به مغز بسیار مفید است. مغز خود را برای آموختن یک زبان جدید، یادگیری فوت و فنهای یک سرگرمی تازه و یا بحثهای دوستانه، به کار بیاندازید. این کار سیستم جریان خون را تحریک کرده و اتصالات سلولهای عصبی در مغز را تقویت میکند. استفاده از روشهای مختلف یادسپاری (حفظ کردن) هم، مغز را به فعالیت منظم وادار کرده و از کم شدن حافظه به دلیل کهولت، جلوگیری میکند.
دکتر رابرت گلدمن (Robert Goldman)، نویسنده کتاب brain Fitness ، مطالعه کتب مشکل و چالش انگیز، حل کردن جدول و حتا شانه کردن مو و مسواک زدن به طور همزمان را تمرینهایی عالی برای مغز میداند.

6-مثبت اندیش باشید
بالاخره یک دهه تحقیق در آزمایشگاه W.M. Keck، در زمینه تصورات کاربردی و رفتارهای مغز، ثابت کرد که انتخاب افکار و احساسات خاص، میتواند به طور دائم شیوه کارکرد مغز را تغییر دهد. زمانی که شرکت کنندگان در این تحقیق، به عشق و محبت فکر میکردند، مغز شان به شکل مداری سالم و سریع به کار می افتاد.
بنابر این تحقیق، احساسات نقش بزرگی در کارایی ذهن دارند و تنها ده دقیقه احساس عشق و محبت موجب میشود که شخص باهوشتر و شادتر باشد.

شماره تماس جهت مشاوره رایگان کنکور : 09127523889

آزمون برتر مهندس مسعودی استاد انتشارات گیلنا درس خواندن آسان است طعم مطالعه طعم مطالعه با لذت مشاوره نحصیلی رایگان مشاوره کنکور مقالات کنکور مقالات کنکوری کنکور کنکور آسان است کنکور اسان کنکور اسان است کنکور برتر کنکور نیوز کنکورآسان

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

مقالات
چگونه فیزیک کنکور را ۱۰۰ بزنیم

چگونه فیزیک کنکور را ۱۰۰ بزنیم؟ یکی از دغدغه های داوطلبان کنکوری در گروه های آزمایشی ریاضی و تجربی درس فیزیک میباشد درسی استدلالی و نیز محاسباتی که اکثر دانش آموزان از آن هراس دارند و معمولا درصد پایینی در آن کسب میکنند. اما نکاتی ساده و کاربردی وجود دارد …

اسلایدشو
نکات طلایی مطالعه برای کنکور ( بخش سوم )

نکات طلایی مطالعه برای کنکور ( بخش سوم ) نکات طلایی مطالعه برای کنکور – بهترین روش نشستن برای درس خواندن یکی دیگر از نکات مطالعه برای کنکور، بهترین روش نشستن برای درس خواندن می باشد. نشستن صحیح هنگام مطالعه برای همه داوطلبان به ویژه افرادی که زیاد مطالعه می …

اسلایدشو
نکات طلایی مطالعه برای کنکور ( بخش دوم )

نکات طلایی مطالعه برای کنکور ( بخش دوم ) کیفیت هوای تنفسی: کیفیت هوای تنفسی مکان مطالعه برای کنکور، هم از نظر ایجاد نشاط و هم از لحاظ فراهم آوردن موجبات کسالت خیلی مهم است. تنفس در اتاق در بسته که هوا به قدر کافی در آنجا وجود ندارد، باعث …

تماس تلفنی